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students@DigiMedia #03

18 July, 15:00h - 20:00h

Auditório do DeCA

Students@DigiMedia#03 is an initiative which aims to promote the participation of students in activities related to scientific research.

The 2024 edition of students@DigiMedia presented 20 projects, developed by students in the area of Science and Communication Technologies of all cycles (1st cycle degree, master’s and PhD).

This year, aiming for an interdisciplinary approach, students@digimedia had participants from different areas, such as Psychology, Social Sciences, Design, IT, Languages, Education, Health and Physics working together in the development of the projects.

These students were volunteers in different tasks of the projects, such as data collection, design and evaluation of interfaces, development of digital products, production of audiovisual content, project management tasks, scientific writing, among others, and they could count on the support and mentoring of the proposing researchers throughout the project.

The first edition of students@DigiMedia took place in the 2021/22 academic year, with 31 students participating in 13 projects proposed by 24 DigiMedia researchers. The second edition presented 20 projects involving 51 students.

The presentation of this years’ projects outputs took place on July 18, 2024, in the scope of the UA Research Summit and participation is free. Registration here

Projects students@DigiMedia#03 : 

  • Questionários apelativos e eficazes: desafios de criação e aplicação
  • Design da experiência em plataformas digitais de feminismo tecnológico
  • O Metaverso na Educação
  • Colaboração na conceção de plataforma de informação para pessoas com demência
  • Criação de recursos educativos com validação linguística e tradução de conteúdos automatizada na plataforma Dig2Phy
  • Desenvolvimento de uma campanha audiovisual para a promoção de Tecnologias de Apoio
  • Desenvolvimento de uma campanha de sensibilização transmedia para a Inclusão Digital
  • Comunicar Ciência: criação de e-books Interativos e apelativos
  • A Influência dos HMD nas Experiências em Realidade Virtual
  • Experimentação de apps para o aprimoramento de competências socio-emocional de alunos do ensino secundário
  • Análise de jogos narrativos mainstream segundo critérios de game design
  • Identidade visual do projeto cujo nome não podemos dizer porque ainda não tem
  • Seniors make to play
  • 5Ws – Social Media em CTC
  • Catalogação de ferramentas com tecnologias digitais
  • Imagens para fins pedagógicos na área das Ciências Naturais
  • The Impact Plan: manual de instruções para docentes
  • “Let’s talk about… students@DigiMedia” round 2
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